En liten hälsning till min granne ;)

Jag är en tänkare. En sådan som i många fall sitter och analyserar knäppa saker som inte har någon betydelse. Jag är ganska knäpp, för er som känner mig så håller ni säkert med. Men vafan...jag tror andra behöver någon som är lite knäpp, säger olämpliga kommentarer och bryter tystnaden i en pinsam situation för att känna sig normala och ett bevis på att de har alla fötter på jorden. Då har ni mig, som inte alltid har alla fötter på jorden men som försöker se det positiva och ironiska i det negativa, trots det är jag en ganska stadig person i många situationer. Grattis...jag bjuder lite på mig själv och skäms inte direkt över det :)

Så vad funderar jag på idag. Jo..min grannes dagliga intresse. Undra hur skumt det skulle kännas för honom om han fick reda på att jag tänker på honom. Men jag tänker på honom eftersom hans största fritidssyssla går mig på nerverna ibland. Jag har egentligen ingen koppling med denna människa, men att han hoppar studsmatta från det att han kommer hem från skolan till klockan 22.00 på kvällen är något som gör mig fundersam. Detta är något som upprepas varje dag och som LÅTER över hela kvarteret. Fjädrarna på hans trampolin, jag är imponerad över att de aldrig brister. Man skulle kunna räkna ut hur många procent av detta år som han har spenderat på sin trampolin, vilket skulle resultera till att jag skulle ha en jäkla massa matte att räkna just nu. Han är vad jag tror helt omedveten om mina funderingar och jag tror inte ens att han fattar varför musiken i mitt rum är så ovanligt hög dessa dagar eller varför jag höjer förstärkaren några millimeter då han hoppar därute. När jag står på min gräsmatta och tittar ut över hans trädgår ser jag hans huvud ploppa upp där ibland...och då är det ett hus emellan oss med hög häck och staket.
Killen...du är säker en jätte cool person...och om du är lika cool som dina muskler måste vara stora efter denna dagliga träning så skulle jag faktiskt kunna tänka mig att hälsa på dig någon gång :)

godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0