Människan socialt och kulturellt

Man kan verkligen tröttna på tiden ibland. Fy fan vad drygt det är att sitta och vänta på vårdcentralen i 2,5h för att sedan träffa en läkare i 10 min. Jag kom i alla fall fram till vad pingsten har för betydelse under dessa timmar.

"- Det var under pingsetn som Gud gav Israelerna och Moses de 10 budorden på berget Sinai. Kristna människor firar helgen för att det var under den tiden som den heliga Anden knackade på hos lärljungarna då de deppade för att Jesus trillat av pinnen (som Håkan uttryckte sig) och behövde en klapp på ryggen. Den heliga Anden gjorde så att grabbarna pallade med trycket och kunde fortsätta predika och snacka på flera olika språk."

Jag tror jag klarar av läxförhöret i morgon :)


Kommentarer
Postat av: isabelle

vad kom läkaren fram till då? <3<3

2010-08-27 @ 13:51:53
URL: http://insideherhead.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

HAHAHAHAHAHA jag skrattade högt när jag läste :D:D

2010-08-27 @ 20:26:11
URL: http://muln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0