Anna, 40kr fattigare men två kondomer rikare

Förbannade roslagsbana, var inställd just precis den tiden jag skule åka till stan för att möta Anna. Så stackarn fick stå vid centralen och vänta i fyrtio minuter. Vi hann i alla fall fika och gå en stund i affärer. Kul att äntligen få träffa henne innan hela sommarlovet har gått. Senast var i början av sommaren, innan hon åkte på språkresa till Englan. Blev som sagt inte en så himla lång träff, men Anna hann bli medlem i MUF. Moderaternas ungdomsförbund. Lättlurade lilla vän, blev fyrtio kronor fattigare men två kondomer rikare som medlemspresent. Hmm... undra om det var Fredrik Reinfelts predikande eller kondomerna som lockade...?
Jag gick inte med eftersom jag inte är så involverad i politik och vet varken vad jag röstar på eller tycker om ämnet. Hur som helst så skilldes vi som moderat och icke någonting. Kanske borde jag fundera lite på vad jag tycker om politik innan det är dags att rösta...typ 2½ år kvar bara.
Jag som inte vill bli vuxen än.

.............


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0