Vad hände med gymnasie glädjen?

Alla vet vi att skolan kan vara pest och pina. Men många ser ändå fram emot att börja gymnasiet efter nian och ett långt sommarlov. I alla fall kände jag pirret i magen kvällen innan första skoldagen. Hur som helst så har jag pratat med många av mina kompisar och frågat om de är nöjda med klassen osv. Det tråkiga är att de flesta, nästan alla är missnöjda. Är så himla tråkigt att behöva känna så då man i tre år ska behöva stå ut. Jag själv är hittills ganska nöjd. Det bästa är att se positivt i det negativa och se att allt kan bli bättre. Främs blir det vad man gör det till. Ojoj, vad jag lät djup nu. Kanske jag valt rätt linje ändå, sam psykologi?

Kommentarer
Postat av: Malin

Är ju bra att du trivs! Men trist för dina kompisar.. men tror nog att allt blir bättre med tiden, när man lär känna alla!

2008-08-25 @ 23:53:52
URL: http://malinnestor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0